close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סמים קלים וחוסר אחריות ציבורי

אסף גולןיא חשוון, תשעד15/10/2013

פתאום נהיה מגניב לעשן סמים קלים בישראל. שלי יחימוביץ מודה בזה גם איתן כבל ועוד נבחרי ציבור מתוודים על חטאם האישי והמגניב.

תגיות:

פתאום נהיה מגניב לעשן סמים קלים בישראל. שלי יחימוביץ מודה בזה גם איתן כבל ועוד נבחרי ציבור מתוודים על 'חטאם' האישי והמגניב. צעדת ההודאות האלו של אישי ציבור, תופסת את כל כותרות העיתונים ומוצגת כמשהו מגניב, כזה ששווה להודות בו כי הוא מציג את המודה כצעיר ומעודכן חברתית.
התופעה הזו כמובן מלמדת עד כמה חברי הכנסת שלנו ואיתם גם כל כלי התקשורת הפכו לחסרי אחריות מינימאלית לשלומו של הציבור. כשאני מדבר על ציבור אני מדבר על המוני צעירים בפריפריה שחשופים יום, יום לסמים מכל הסוגים ושעלולים להידרדר בקלות להתמכרויות קשות. אפשר גם להזכיר את הציבור הענק

המתגורר בשכונות מצוקה או בערים ללא תקווה ועתיד שעתה קיבל לגיטימציה ציבוריות להטביע את יגונו לא רק במשקאות חריפים אלא גם במריחואנה, גראס וחלילה גם חשיש. אלא שההמון הגדול הזה שמושפע בקלות ושיינזק בצורה נוראית משלל הפרסומים האחרונים כלל לא נספר על ידי חברי הכנסת המנותקים שלנו שחיים בבועה.
בכלל נראה כי מפלגת העבודה, שייצגה פעם את העמלים, ויש עתיד, שאמורה לתת תקווה למעמד הביניים, הפכו בגילויים האחרונים למתחרות על התואר המפלגה היותר מנותקת מהמתרחש ברחובות שלנו. שר האוצר יאיר לפיד עוד התבייש בצדק להודות בעברו העשיר בתחום הסמים אולם חבריו שלחו לעזאזל את ההשפעה על הציבור והאחריות על הנעשה בישראל ויצאו מהארון בפומבי כשמבחינתם אחריהם המבול. אלא שהמבול הזה, שכולל אלפי ישראלים מכורים לסמים קשים, נמצא כבר כאן ובדלת הראשית. יעידו על כך חוקרי המשטרה שמתעסקים יום ולילה בעברות סמים של מכורים שהתחילו בסמים קלים. יעידו על כך רשויות הרווחה והעובדים הסוציאליים שמטפלים במשפחות הרוסות כל יום. יעידו על כך חוקרים, מחנכים אנשי מקצוע מכל התחומים והדיסציפלינות. אלא שהעדויות אלו לא מצטלמות יפה בעיתון ולא נותנות כותרת ראשית לח"כ שרוצה עכשיו פרסום ושהמיליה החברתית שלו הוא אנשים בריאים ועשירים שחיים בבועה התל אביבית ושמעולם לא ראו אבא שיכור או בן משפחה מחוק מסמים קשים.
ובכן יש לי הודעה לכל חברי הכנסת האלו: כל הצעירים החדשים שיתמכרו ויהרסו את חייהם, כל המשפחות שיתפרקו, כל הנזקים החברתיים שיעברו על ישראל וששקולים יותר מפיגוע טרור הם בגללכם. כן שלי יחימוביץ ואיתן כבל וכל האחרים, יצרתם כדור שלג מדמם שנזקיו למדינת ישראל קשים לצפייה או לחיזוי. אלא שלצערי נראה לי שזה לא מזיז לכם בכלל, שהרי את הכותרת המפרגנת בעיתון השגתם ולכן מה זה חשוב כל מי שימותו בגללה הרי הם רק מספרים סטטיסטיים ולא בני אנוש אמיתיים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה